Dezelfde medicijnen, maar dan makkelijk

Zo werkt Nationale Apotheek

Rechtstreeks vanuit HIS

Recepten stuur je direct via de receptkoppeling naar onze apotheek.

Direct intercollegiaal overleg

Geen klantenservice, maar direct contact met een van onze apothekers.

Langere bereikbaarheid

Je kunt ons steeds langer bereiken, ook in de avonduren en weekenden.

Altijd een persoonlijk intakegesprek

Je patiënten kunnen rekenen op uitstekende farmaceutische zorg.

Voor alle zorgverzekeraars

We leveren alle Rx-medicatie voor alle zorgverzekeraars.

Goedkoper voor VGZ en Zilveren Kruis-verzekerden

Als voorkeursapotheek profiteren verzekerden van meer voordeel.

Voorkeursapotheek van VGZ en Zilveren Kruis

Voor alle Rx-medicatie

Wij leveren alle receptplichtige geneesmiddelen gratis bij je patiënt thuis. Compleet veilig met een persoonlijk intakegesprek en de juiste begeleiding bij (nieuwe) geneesmiddelen. Jij hebt er geen extra werk aan, terwijl het jouw patiënt tijd scheelt.

  • alle RX-medicatie

  • spoedmedicatie

  • gekoelde medicatie

  • medicijnrol

Makkelijker voor je patiënt

Hebben jouw patiënten geen tijd over om langs te apotheek te gaan? Of er gewoon geen zin in? Met onze app houden je patiënten tijd over voor de leukere dingen in het leven

  • alle medicijnen gratis thuisbezorgd

  • bestellen is in één minuut

  • alles in één app

  • ook voor gezinsleden

  • veilig een naaste machtigen

Direct vanuit het HIS

Stuur het recept rechtstreeks vanuit het HIS naar ons AIS. Onze apotheek toevoegen aan het HIS is eenvoudig. Dit zijn onze gegevens: AGB-code 02010916 en zorgmail: 500036345@lms.lifeline.nl en apro0088@promedico-apro.nl.

Receptkoppeling maken

Ons apothekersteam is er voor je

Ik ben dagelijks aanwezig en goed bereikbaar voor je.

Rutger Broosus

Beherend apotheker

bg-image

Mijn team en ik zijn er voor jou en je patiënt. Bel, mail of chat gerust met ons.

Marwa Rasul

Apotheker

bg-image

Ik neem graag de tijd voor patiënten. Ik beëindig het gesprek pas zodra alles duidelijk is.

Pien

Apothekersassistent

bg-image

Ik heb altijd tijd om goede (farmaceutische) zorg te verlenen.

Helma

Apothekersassistent

bg-image

Veelgestelde vragen

Van huisartsen over Nationale Apotheek

Hoe garandeert Nationale Apotheek een goede uitleg van medicijnen als het begeleidingsgesprek telefonisch is en de apothekersassistent de patiënt dus niet kan zien?

Krijgt een patiënt een medicijn voor het eerst? Wij bellen hem om het gebruik ervan door te nemen. Onze apothekersassistenten hebben én nemen hier ruim de tijd voor. Zij zijn getraind om na te gaan of de patiënt de uitleg voldoende begrijpt en stellen controlevragen. Bij twijfel maken we een afspraak om de uitleg nogmaals te doen, maar dan via videobellen. Na afloop van het begeleidingsgesprek ontvangt de patiënt een mail met daarin een samenvatting van de belangrijkste informatie en een link naar kijksluiter.

Wie doet de medicatiebewaking als mijn patiënt gebruik maakt van twee apotheken?

Zoals altijd doet de apotheek die de medicijnen verstrekt ook de medicatiebewaking. We zien wel eens dat patiënten kiezen voor een lokale apotheek voor spoedmedicatie en Nationale Apotheek voor chronische medicatie. Hoewel wij natuurlijk ook spoedmedicatie leveren, snappen we dat enkele patiënten hiervoor (nog) gebruik maken van een lokale apotheek Onze apotheekmedewerkers verzoeken elke patiënt, dus ook passanten, om het LSP open te zetten en benadrukken het belang ervan. Veel klanten gebruiken onze app. Zonder LSP-toestemming kunnen zij daar niets mee, waardoor zij het LSP hebben open gezet. Vrijwel alle medicijnen die wij leveren is door andere apotheken en zorgverleners te zien via het LSP.

Wil een patiënt, ondanks ons aandringen, het LSP niet open zetten, dan sturen wij bij elke nieuwe eerste uitgifte een mail waarin we hem (nogmaals) op de risico's wijzen en adviseren om een eventuele andere leverende apotheek te informeren over de verstrekking van dit medicijn. Natuurlijk laten we de kans om nogmaals het belang van LSP-toestemming te benadrukken niet lopen.

Kan ik met een apotheker overleggen over de medicatie voor mijn patiënt?

Ja, dat kan zeker. Je belt daarvoor 085 000 46 12. Dat is onze intercollegiale lijn waar je direct geholpen wordt door een ervaren apothekersassistent of direct wordt doorverbonden met een apotheker. Zonder wachttijden, want artsen en collega’s krijgen in onze apotheek prioriteit.

Hoe houden jullie patiënten met herhaalrecepten in beeld?

Goed om te weten is dat we voor alle patiënten goed bereikbaar zijn. We merken dat patiënten laagdrempelig contact met ons op durven nemen, zodat we hen goed kunnen ondersteunen. De patiënten die extra aandacht nodig hebben, hebben wij scherp in beeld. Zo bellen we patiënten met een verslechterde nierfunctie en met polyfarmacie periodiek voor een medicatiebeoordeling.

Als ik een spoedrecept uitschrijf, levert Nationale Apotheek dan altijd met spoed?

Ja. Bij spoed leveren we medicijnen binnen 4 uur. We nemen direct contact op met je patiënt om een afspraak voor levering te maken en het gebruik van het medicijn uit te leggen. Zijn er onduidelijkheden? We nemen direct contact met je op.

Kan ik met Nationale Apotheek ook leveringsafspraken maken over bepaalde medicatie? Bijvoorbeeld een maximale verstrekking per tijdseenheid?

Jazeker. We hebben nu al meerdere patiënten waarbij wij een maximale hoeveelheid per week leveren om overdosering te voorkomen. Geef dit aan op het recept of neem contact met ons op. Dan maken we passend leveringsschema voor de patiënt.

Een apotheek? Een bewuste keuze

Een patiënt mag bij meerdere apotheken ingeschreven staan. Laat je patiënten zelf kiezen door wie ze welke medicijnen laten leveren.

Receptkoppeling makenMakkelijker voor deze patiënten