Voor zorgprofessionals

Receptkoppeling maken
Nationale Apotheek maakt het jou als zorgprofessional en je patiënten graag zo makkelijk mogelijk.

Makkelijk recepten insturen

Voor stoppen met roken

Medicatie op recept insturen

Intercollegiaal overleg

Nationale Apotheek levert alle nicotinevervangers en stoppen met roken-medicatie.

De apotheek die stoppers steunt

Stoppen met roken
Via Nationale Apotheek wordt er kosteloos een nieuwe Kyleena of Mirena spiraal verstrekt bij een niet succesvolle plaatsing bij een patiënt.

Kyleena en Mirena spiraal vervangservice

Spiraal vervangservice
Geef ook de PrEP-zorg van je patiënten uit handen en verwijs ze door.

PrEP-zorg bij ZIZ en PrEP-poli

Meer over PrEP-zorg

De voordelen van Nationale Apotheek voor zorgprofessionals

Recepten sturen via HIS of ZIS

Via de receptkoppeling stuur je recepten makkelijk door naar onze apotheek.

Direct intercollegiaal overleg

Direct contact met één van onze apothekers. Bel met 085 000 46 12.

Ruime openingstijden

We zijn ook in de avond en op zaterdag geopend om recepten te verwerken en patiëntvragen te beantwoorden.

Medicatiebewaking

Patiënten kunnen rekenen op uitstekende farmaceutische zorg. Bij vragen nemen we contact op met jou of je patiënt.

Gemak voor jouw patiënt

Medicijnen altijd gratis thuisbezorgd en makkelijk herhalen van (chronische) medicatie.

Voor alle zorgverzekeraars

We werken samen met alle zorgverzekeraars. Nationale Apotheek is zelfs voorkeursapotheek van VGZ en Zilveren Kruis.

Veelgestelde vragen

Voor zorgprofessionals

Onze apotheker beoordeelt de spoedaanvraag en bij levering nemen we direct contact op met de patiënt om een afspraak te maken

Als ik een spoedrecept uitschrijf, levert Nationale Apotheek dan altijd met spoed?

Kan ik met een apotheker overleggen over de medicatie voor mijn patiënt?

Krijgen mijn patiënten wel de persoonlijke aandacht die ze gewend zijn van een apotheek?

Wie doet de medicatiebewaking als mijn patiënt gebruik maakt van meerdere apotheken?

Kan ik de medicatie ook bewaken van mijn patiënten die bij Nationale Apotheek ingeschreven staan?

Hoe doet Nationale Apotheek de periodieke medicatiebeoordeling?

Hoe doet Nationale Apotheek de medicatieverificatie?

Worden herhaalrecepten nog ter autorisatie aan mij voorgelegd?

Kan ik met Nationale Apotheek ook leveringsafspraken maken over bepaalde medicatie? Bijvoorbeeld een maximale verstrekking per tijdseenheid?

Hoe garandeert Nationale Apotheek een goede uitleg van medicijnen als het begeleidingsgesprek telefonisch is en de apothekersassistent(e) de patiënt dus niet kan zien?

Ik zie niet de volledige medicatiehistorie van mijn patiënt in het HIS. Hoe los ik dat op?