• Voor 17.00 uur besteld, volgende werkdag verzonden
  • Gratis thuisbezorgd
  • Beoordeeld met een 8,1 op ZorgkaartNederland
  • Aanbevolen door VGZ en Zilveren Kruis
Voor 17.00 uur besteld, volgende werkdag verzonden

Voor zorgprofessionals

We maken het jou als zorgprofessional en je patiënten graag zo makkelijk mogelijk. Dit doen we via een betrouwbare levering van alle receptplichtige medicatie en stoppen met roken-middelen. Ons team van (farmaceutische) klantadviseurs staat klaar voor alle patiëntvragen. Daarnaast ondersteunen we (huis)artsen met het maken van een receptkoppeling, voorlichting van patiënten en persoonlijk advies.

Receptkoppeling maken
Nationale Apotheek maakt het jou als zorgprofessional en je patiënten graag zo makkelijk mogelijk.

Makkelijk recepten insturen

Maak een receptkoppeling en schrijf direct voor vanuit je HIS of ZIS. Ook kun je het recept naar ons mailen. Onze apothekers zijn bereikbaar voor intercollegiaal overleg en ons team van (farmaceutische) klantadviseurs staan klaar voor jouw patiënten.

Voor stoppen met roken

AGB-code: 02010916

E-mail (beveiligd):
smr@nationale-apotheek.nl

Edi-mailadres lifeline: 500036345@lms.lifeline.nl

Edi-mailadres apro: apro0088@promedico-apro.nl

LSP Application-id: 10011234

Medicatie op recept insturen

AGB-code: 02010916

E-mail (beveiligd): medicatie@nationale-apotheek.nl

Edi-mailadres lifeline: 500036345@lms.lifeline.nl

Edi-mailadres apro: apro0088@promedico-apro.nl

LSP Application-id: 10011234

URA-ID: 0005485

Intercollegiaal overleg

Rutger Broosus, beherend apotheker
BIG-nummer: 69928280917

085 000 46 12 (géén klantenservice)

info@nationale-apotheek.nl

Ons adres
Broekakkerweg 1C
5126 BD Gilze

Antwoordnummer 14049
5126 ZS Gilze

Nationale Apotheek levert alle nicotinevervangers en stoppen met roken-medicatie.

De apotheek die stoppers steunt

Wij leveren alle stoppen met roken-medicatie en nicotinevervangers, waaronder Decigatan. Eén keer per kalenderjaar worden deze middelen volledig vergoed via Nationale Apotheek. Eén van de voorwaarden is dat er gedragsbegeleiding wordt geboden aan de patiënt. 

Stoppen met roken
Nationale Apotheek verstrekt kosteloos nieuwe Kyleena of Mirena spiralen bij een niet-succesvolle plaatsing bij de patiënt.

Kyleena en Mirena spiraal vervangservice

Het plaatsen van een spiraal kan wel eens misgaan. Via Nationale Apotheek wordt er kosteloos een nieuwe Kyleena of Mirena spiraal verstrekt bij een niet succesvolle plaatsing bij een patiënt. Lees meer over de spiraal vervangservice en bekijk de voorwaarden. 

Spiraal vervangservice
Geef ook de PrEP-zorg van je patiënten uit handen en verwijs ze door.

PrEP-zorg bij ZIZ en PrEP-poli

Met goede samenwerkingen, laagdrempelige zorg en betaalbare PrEP gaan we samen met ZIZ en PrEP-poli de strijd aan tegen hiv-infecties. Geef ook de zorg van je patiënten uit handen en verwijs ze door.

Meer over PrEP-zorg

De voordelen van Nationale Apotheek voor zorgprofessionals

Recepten sturen via HIS of ZIS

Via de receptkoppeling stuur je recepten makkelijk door naar onze apotheek.

Direct intercollegiaal overleg

Direct contact met één van onze apothekers. Bel met 085 000 46 12.

Ruime openingstijden

We zijn ook in de avond en op zaterdag geopend om recepten te verwerken en patiëntvragen te beantwoorden.

Medicatiebewaking

Patiënten kunnen rekenen op uitstekende farmaceutische zorg. Bij vragen nemen we contact op met jou of je patiënt.

Gemak voor jouw patiënt

Medicijnen altijd gratis thuisbezorgd en makkelijk herhalen van (chronische) medicatie.

Voor alle zorgverzekeraars

We werken samen met alle zorgverzekeraars. Nationale Apotheek is zelfs voorkeursapotheek van VGZ en Zilveren Kruis.

Veelgestelde vragen

Voor zorgprofessionals

Onze apotheker beoordeelt de spoedaanvraag en bij levering nemen we direct contact op met de patiënt om een afspraak te maken

Als ik een spoedrecept uitschrijf, levert Nationale Apotheek dan altijd met spoed?

We kunnen spoedrecepten door heel Nederland binnen 4 uur leveren (m.u.v. de Waddeneilanden). Onze apotheker beoordeelt de spoedaanvraag en bij levering nemen we direct contact op met de patiënt om een afspraak te maken. Ook leggen we meteen het gebruik van het medicijn uit. Zijn er onduidelijkheden? Dan nemen we contact met jou op. 

Kan ik met een apotheker overleggen over de medicatie voor mijn patiënt?

Ja, dat kan zeker. Bel daarvoor naar 085 000 46 12. Dit is onze intercollegiale lijn waar je direct geholpen wordt door een ervaren farmaceutische klantadviseur of direct wordt doorverbonden met een apotheker. Bekijk ook onze andere contactmogelijkheden

Krijgen mijn patiënten wel de persoonlijke aandacht die ze gewend zijn van een apotheek?

We zijn ervan overtuigd dat we de fysieke afstand digitaal goed kunnen overbruggen. Door onze ruime openingstijden en vele contactmogelijkheden zijn we bereikbaar op de manier en het moment dat het onze klanten het beste uitkomt. Via de Nationale Apotheek-app hebben klanten 24 uur per dag inzicht in hun medicijnen en kunnen ze makkelijk nieuwe medicatie bestellen, wijzigen, herhalen of (tijdelijk) stopzetten. Via de telefoon, e-mail en chat staan onze (farmaceutische) klantadviseurs klaar voor jou en jouw patiënten.  

Wie doet de medicatiebewaking als mijn patiënt gebruik maakt van meerdere apotheken?

Zoals altijd doet de apotheek die de medicijnen verstrekt ook de medicatiebewaking. Bij iedere uitgifte van een medicijn bewaken we zorgvuldig de veiligheid van de patiënt.

Kan ik de medicatie ook bewaken van mijn patiënten die bij Nationale Apotheek ingeschreven staan?

Via de receptkoppeling ontvang je automatisch terugkoppeling van alle medicijnen die wij hebben verstrekt. Als je patiënt toestemming heeft gegeven is het actuele medicatieoverzicht in te zien via het Landelijk Schakelpunt. Zo maak je een receptkoppeling met Nationale Apotheek. 

Hoe doet Nationale Apotheek de periodieke medicatiebeoordeling?

Eén keer per jaar voeren wij medicatiebeoordelingen uit. De apotheker selecteert de patiënten die een periodieke medicatiebeoordeling nodig hebben. Denk aan patiënten van 65 jaar of ouder die meer dan 5 soorten medicijnen gebruiken. Ook patiënten die zelf aangeven hier behoefte aan te hebben of waarvoor de (huis)arts dat van ons vraagt, nemen we mee in dit proces. De medicatiebeoordeling verloopt altijd volgens een vast stappenplan. We zullen altijd eerst om toestemming van de patiënt vragen voordat we van start gaan met de medicatiebeoordeling. Lees meer over de medicatiebeoordeling bij Nationale Apotheek.

Hoe doet Nationale Apotheek de medicatieverificatie?

Zoals elke apotheek werken we met het 4-ogenprincipe. Een gediplomeerde apothekersassistent(e) verwerkt het recept. Het recept wordt eerst gecontroleerd door een andere apothekersassistent(e) en uiteindelijk door een van onze apothekers. Bij het gereedmaken van de medicijnen wordt een barcode-etiket controle uitgevoerd.

Worden herhaalrecepten nog ter autorisatie aan mij voorgelegd?

Wij leveren nooit zonder recept. En we leveren altijd volgens recept. Dat betekent dat we ons ook aan de duur van recepten houden. Is het recept verlopen? Je ontvangt van ons een autorisatieverzoek zodat wij de patiënt een nieuwe voorraad kunnen leveren. 

Kan ik met Nationale Apotheek ook leveringsafspraken maken over bepaalde medicatie? Bijvoorbeeld een maximale verstrekking per tijdseenheid?

Jazeker. We hebben patiënten waarbij we een maximale hoeveelheid per week leveren om overdosering te voorkomen. Geef dit aan op het recept of neem contact met ons op. Dan maken we een passend leveringsschema voor de patiënt.

Hoe garandeert Nationale Apotheek een goede uitleg van medicijnen als het begeleidingsgesprek telefonisch is en de apothekersassistent(e) de patiënt dus niet kan zien?

Krijgt een patiënt een medicijn voor het eerst? Wij bellen de patiënt om het gebruik ervan door te nemen. Onze apothekersassistenten nemen ruim de tijd om vragen te beantwoorden, te controleren of de uitleg wordt begrepen en ze stellen controlevragen. Bij twijfel maken we een afspraak om de uitleg nogmaals te doen, maar dan via videobellen. Na afloop van het begeleidingsgesprek ontvangt de patiënt een mail met daarin een samenvatting van de belangrijkste informatie en een link naar kijksluiter. Via het medicatieoverzicht in de Nationale Apotheek-app kunnen patiënten bijsluiters, instructievideo's en meer informatie inzien met betrekking tot hun medicatie.

Ik zie niet de volledige medicatiehistorie van mijn patiënt in het HIS. Hoe los ik dat op?

Als je de receptkoppeling hebt gemaakt, dan verschijnt automatisch alle medicatie die wij geleverd hebben. Controleer dus eerst of de receptkoppeling tussen jouw HIS en ons apotheekinformatiesysteem (AIS) is gemaakt. Hulp nodig? Lees onze instructies of neem contact met ons op. We helpen je hier graag bij.