De vervangservice voor Mirena® en Kyleena™

Waar gewerkt wordt, gaat het soms fout

Dat snappen wij bij Nationale Apotheek. Wij zijn de enige apotheek die kosteloos een nieuwe Mirena® of Kyleena™ verstrekt bij een niet succesvolle plaatsing bij jouw patiënt.

Zo kom je in aanmerking

Een voorschrijver kan een kosteloze vervanging van Mirena® of Kyleena™ bij ons aanvragen bij een niet succesvolle plaatsing, als je óók het recept bij ons hebt aangevraagd voor desbetreffende patiënt.

Als je dus geen recept Mirena® of Kyleena™ hebt aangevraagd, kom je niet in aanmerking voor een kosteloze vervanging.

Zo helpen wij jouw patiënt

Vervangservice is kosteloos

Nationale Apotheek rekent geen kosten voor een vervanging van een Mirena® of Kyleena™. Check de voorwaarden van de vervangservice.

Gratis bezorgd

We hebben spiralen altijd op voorraad en leveren gratis. Voor 17.00 uur aangevraagd, de volgende werkdag verzonden naar de patiënt.

Geen gedoe voor jou

Geen gedoe bij het aanvragen van een vervangende spiraal. Altijd op voorraad en snelle en zorgvuldige service.

In een paar kliks geregeld

Stuur het recept gemakkelijk digitaal vanuit het HIS of ZIS.

Collegiaal overleg

Behoefte aan een intercollegiaal overleg? Wij staan voor je klaar.

textintroductionright

Goed om te weten

De vervangservice is bedoeld voor alle huisartsen en gynaecologen in Nederland.

Behoefte aan een intercollegiaal overleg? Ons apothekersteam staat direct voor je paraat

Veelgestelde vragen

Spiraaltje vervangen zonder gedoe

Hoe werkt de vervangservice van Mirena® of Kyleena™?

Nationale Apotheek stuurt bij een niet succesvolle plaatsing, kosteloos een nieuwe Mirena® of Kyleena™ op. Nationale Apotheek kent geen financiële vergoeding toe.

Hoe snel moet de vervanging worden aangevraagd?

De vervanging moet binnen 8 weken na de mislukte plaatsing bij Nationale Apotheek aangevraagd zijn.

Hoe weet ik of ik in aanmerking kom voor de vervangservice?

Een voorschrijver kan een kosteloze vervanging van Mirena® of Kyleena™ bij ons aanvragen bij een niet succesvolle plaatsing, als je óók het recept bij ons hebt aangevraagd voor desbetreffende patiënt.

Als je dus geen recept Mirena® of Kyleena™ hebt aangevraagd, kom je niet in aanmerking voor een kosteloze vervanging.

Hoe vaak kan ik een vervanging voor Mirena® of Kyleena™ aanvragen bij Nationale Apotheek?

Je kunt maximaal 1 vervanging per kalenderjaar aanvragen.

Waar wordt de Mirena® of Kyleena™ geleverd bij de vervangservice?

De levering van de spiralen vindt altijd plaats bij de patiënt thuis.

Voor wie is de vervangservice bedoeld?

De vervangservice van Nationale Apotheek is bedoeld voor huisartsen en gynaecologen in Nederland.

Welke apotheken in Nederland hebben ook de vervangservice?

Nationale Apotheek is de enige apotheek die een vervangingsregeling aanbiedt voor Mirena® of Kyleena™. Exclusief dus.

Vergoedt de verzekeraar de vervanging van Mirena® of Kyleena™ aan de patiënt?

Het is goed om dit te controleren, maar de zorgverzekering van de patiënt vergoedt de vervangende Mirena® of Kyleena™ meestal niet. 

Waar wordt de Mirena® of Kyleena™ geleverd bij een 'gewoon' recept?

De levering van de Mirena® of Kyleena™ vindt plaats bij de patiënt thuis.

Moet ik via het HIS of ZIS voorschrijven om in aanmerking te komen voor de vervangservice?

Ja. Jij schrijft het recept voor via het HIS of ZIS, op naam van de patiënt. Vermeld bij de aanvraag altijd dat het om de vervangservice gaat.

Is levering van de Mirena® of Kyleena™ altijd kosteloos binnen de vervangservice van Nationale Apotheek?

Ja. Het is belangrijk dat in de aanvraag duidelijk vermeld wordt dat het om een vervanging gaat als gevolg van een niet succesvolle plaatsing. De vervanging moet binnen 8 weken na de niet gelukte plaatsing worden aangevraagd bij Nationale Apotheek.

De plaatsing van de Mirena® of Kyleena™ was niet succesvol. Hoe werkt de vervangservice?

Is de plaatsing mislukt? Geen probleem. Stuur het recept (ter vervanging van de onsuccesvolle plaatsing van het IUD) op naar Nationale Apotheek, via het HIS of ZIS.

  • Vermeld bij het insturen van het recept altijd (in het opmerkingenveld) dat het om de ‘vervangservice’ gaat.

  • Nationale apotheek stuurt kosteloos een nieuwe Mirena® of Kyleena™ naar de patiënt.

  • Succes met de nieuwe plaatsing.

Dezelfde medicijnen, maar dan makkelijk

Kies voor dezelfde medicijnen, maar dan makkelijk voor jou en je patiënten. Stuur de recepten voortaan naar ons. Kost jou geen extra tijd, maar levert je patiënten veel gemak op. Lees de voordelen of zet Nationale Apotheek direct in het HIS.

Daarom Nationale ApotheekZet Nationale Apotheek in het HIS
Dezelfde medicijnen, maar dan makkelijk