Medicijnen bestellen

Om op een verantwoorde manier medicijnen aan u te kunnen leveren, moet u zich eerst via de website bij ons inschrijven. Daarbij geeft u een aantal gegevens aan ons door, die wij nodig hebben om de noodzakelijke medicatiebewaking uit te voeren.

Wilt u een receptplichtig medicijn geleverd krijgen, vraag dan of uw arts het recept naar De Nationale Apotheek wil sturen of stuur zelf het originele recept per post toe (postbus 237, 3640 AE Mijdrecht).

Uw arts heeft diverse mogelijkheden om het recept aan ons te sturen. Het handigst is dit elektronisch te doen. Dit kan via Ezorg of Zorgmail. Uw arts is waarschijnlijk aan één van deze zorgnetwerken verbonden en kan via dit netwerk eenvoudig, veilig en efficiënt een recept toesturen.

Uw arts mag het recept ook per fax toesturen. Indien u dit zelf per fax doet is het recept niet rechtsgeldig, maar als de arts dat doet wel.

Belangrijke adresgegevens:

Ezorg: 02010518rcp@caresoft.ezorg.nl
ZorgMail: 500036345@lms.lifeline.nl
AGB code apotheek: 02010518

De adresgegevens van de apotheek:

De Nationale Apotheek
Energieweg 4
3641RT Mijdrecht

Tel:  0297 7600 80
Fax: 0297 7600 99
Fax2: 0848 3982 64

Na ontvangst van uw recept zullen wij uw recept beoordelen en verwerken. Gezien het karakter van onze dienstverlening zijn wij niet geschikt voor spoedeisende medicijnen.

De standaard verwerkingstijd van reguliere medicijnen bedraagt 1 á 2 werkdagen na ontvangst van uw recept.

Leveringen van anticonceptie via de Pil Express, stoppen met roken medicijnen en condoomacties voor de verschillende verzekeraars, hebben een afwijkende levertijd. Hier bedraagt de standaard levertermijn 1 week.

De bestelling zal verzonden worden aan het op het recept vermelde woonadres. Dit is het adres zoals u bekend staat bij uw zorgverzekeraar. Wilt u het ergens anders toegestuurd krijgen, dan kan dat, maar dan moet u dit expliciet aan ons doorgeven via uw account.

Heeft u vragen over onze dienstverlening, kijk dan eerst bij de veel gestelde vragen. Veelal zal uw vraag daar beantwoord worden. Voor overige vragen zijn wij bereikbaar via klantenservice@nationale-apotheek.nl of op werkdagen tussen 10.00 uur en 14.00 uur via 0297 7600 80. Tevens kunt u gebruik maken van de “bel mij terug” knop op onze website.