De Nationale Apotheek-app

Handig! Je apotheek gewoon in je broekzak

Medicijnen gebruiken wordt makkelijker

Medicijnen gebruiken wordt makkelijker met De Nationale Apotheek-app. Altijd jouw actuele medicatieoverzicht bij de hand. Bestellen, laten bezorgen, persoonlijk advies, alles kan vanuit je broekzak.

  • geschikt vanaf iOS versie 13.0 en Android versie 6.0

  • gratis downloaden

  • direct toegang tot online apotheek

  • inclusief actueel medicatieoverzicht

  • makkelijk medicijnen bestellen en gratis bezorgen

  • ook voor herhalen, wijzigen en stoppen van je medicatie

Daarom De Nationale Apotheek-app

Voor alle medicatie

Dankzij jouw actuele medicatieoverzicht is medicatie automatisch herhalen of opnieuw aanvragen zo gepiept.

Vergoede zorg

Wij werken samen met alle zorgverzekeraars. Wij verzorgen de declaratie. Jij hebt er geen omkijken naar.

Hulp bij medicatie

Extra hulp of uitleg nodig? Bel of mail met ons. Direct vanuit de app. We zijn er voor jou.

Veelgestelde vragen

Over De Nationale Apotheek-app

Over De Nationale Apotheek-app
  • Medicijnen (op recept) bestellen of herhalen en thuis laten bezorgen;

  • Jouw verzendmoment kiezen;

  • Herhaalservice aanzetten;

  • Historisch en actueel overzicht van al jouw medicatie tot 15 maanden terug. Handig voor bij een bezoek aan een medisch specialist of bij een ziekenhuisopname;

  • Gegevens die jouw voorschrijver nodig heeft om recepten in te sturen.

Ja, voor de app moet je je opnieuw inschrijven. Je kunt hiervoor dezelfde gegevens gebruiken, maar ook een ander e-mailadres en/of wachtwoord aanmaken. Zodra je je profiel compleet hebt gemaakt (is heel simpel) kun je alle functionaliteiten in de app gebruiken.

Download de app, maak een account aan, stel jouw voorkeuren in en geef ons toestemming voor het Landelijk Schakelpunt (LSP). Alleen met deze toestemming kunnen we je medicatiegegevens tonen in de app. En natuurlijk als apotheek jouw medicatie goed bewaken.

Lees meer over het Landelijk Schakelpunt op www.volgjezorg.nl.

Vraag je arts om het recept naar ons te sturen. De gegevens die jouw voorschrijver hiervoor nodig heeft, vind je op home in de app.

Heb je zelf het recept meegekregen? Tik op medicatie aanvragen en upload een foto van het recept. Selecteer in de volgende stappen het verzendmoment. Hou rekening met 1-2 werkdagen voor levering via de brievenbus. Bij pakketlevering houden wij je op de hoogte van de bezorging. Natuurlijk informeren wij je over het gebruik en de werking van de medicatie.

Tik op medicatie aanvragen en upload een foto van het medicijndoosje of - flesje met het etiket goed in beeld. Wij vragen, als dat nodig is, het recept opnieuw aan bij je arts en houden je op de hoogte van de levering. Mocht het nodig zijn dat je zelf even contact met je arts opneemt, hoor je van ons.

Simpel. Vraag je arts het nieuwe recept of stoprecept naar ons te sturen. Of tik in jouw medicatieoverzicht op de medicatie die je wilt wijzigen. Tik op bekijk en tik onderaan op de button Wijziging doorgeven. In het opmerkingenveld kun je aangeven wat er gewijzigd of gestopt moet worden. We controleren je verzoek. Zo is het soms alleen mogelijk om medicatie te stoppen via een stoprecept van jouw arts. Als het nodig is nemen we binnen een werkdag contact op met jou. Zodra wij de wijziging hebben verwerkt, wordt jouw medicatieoverzicht in de app aangepast.

Jouw arts kan vanuit zijn eigen systeem direct recepten naar ons sturen. Vertel je arts dat je bent ingeschreven bij de Nationale Apotheek. Tik onderaan in de app op home. Onder ‘mijn apotheek’ vind je alle gegevens die jouw voorschrijver nodig kan hebben. Wij houden je op de hoogte van de levering en informeren je over het gebruik en de werking van de medicatie.

Al jouw medicatie hebben we verzameld in één overzicht. Zie precies welke medicijnen je op dit moment gebruikt. Handig bij ziekenhuisopname of een bezoek aan je specialist. Onder geschiedenis vind je alle medicatie die je tot 15 maanden geleden is voorgeschreven. Met een klik kun je deze medicatie opnieuw aanvragen, wijzigen of stoppen.

Zodra je je via de app hebt ingeschreven, controleren wij je inschrijving. Binnen 1 werkdag zijn jouw gegevens zichtbaar in de app. Jouw profiel moet dan natuurlijk wel compleet zijn.

Zie je nog steeds geen medicatie, dan kan het zijn dat jouw vorige apotheek jouw medicatiegegevens niet openbaar heeft gemaakt voor andere apotheken. Je kunt die apotheek vragen jouw gegevens te delen via het LSP. Kijk op www.volgjezorg.nl voor meer informatie.

Mijn vraag staat hier niet bij

Klaar voor de apotheek van nu?

Kies voor gemak. Download nu De Nationale Apotheek-app.

Naar Apple Store Naar Play Store (Android)
Klaar voor de apotheek van nu?