Een Nationale Apotheek-account
Met een Nationale Apotheek-account heb je altijd jouw medicatieoverzicht bij de hand. Bestel, wijzig of herhaal medicijnen voor jezelf of, met een machtiging, voor een ander. Log veilig in met DigiD en maak in een paar stappen een account aan. Ontdek het gemak en de mogelijkheden van online medicijnen bestellen via Nationale Apotheek.
Inschrijven
Ontdek de voordelen van een account bij Nationale Apotheek
Medicatieoverzicht
Recepten uploaden
BijsluiterPlus
Herhaalservice
Machtigen
Laat je machtigen en regel medicijnen voor een ander.
Kind toevoegen
Regel de medicijnen voor je hele gezin via één Nationale Apotheek-account.
Hoe maak ik een account aan?

Account aanmaken
Ga naar de inlogpagina. Log in met je DigiD om een account aan te maken. Heb je nog geen DigiD? Vraag deze dan direct aan op de website van DigiD.
Vul je contactgegevens en voorkeuren in en klik dan op 'Afronden'.
Goed om te weten: het is ook mogelijk om via de Nationale Apotheek-app een account te maken of in te loggen. Download de app hier.

Intake
Na jouw inschrijving ontvang je binnen één werkdag een uitnodiging per e-mail voor een intake. Met de intake krijgen we inzicht in jouw medicijngebruik. Kies zelf wanneer je gebeld wilt worden voor een persoonlijke intake. Of vul het online intakeformulier in.
Is de intake afgerond? Dan ben je klaar om medicijnen te bestellen bij Nationale Apotheek.

Medicijnen bestellen
Vraag jouw (huis)arts om het recept naar ons te sturen of bestel je medicijnen zelf. Log in via de website of de Nationale Apotheek-app. Upload een foto van het recept of het etiket op het medicijndoosje, mail het recept naar ons of gebruik de chatfunctie op onze website.
Bestel je een medicijn voor het eerst? Dan bellen we je om uitleg te geven over het gebruik ervan en beantwoorden we al jouw vragen.
Zo makkelijk werkt een account
Bestel, herhaal of wijzig jouw medicijnen wanneer het jou uitkomt met je Nationale Apotheek-account. Voor jezelf, je gezin of andere naasten. Klik naar rechts en ontdek hoe makkelijk een account werkt.

Maak jouw account aan
Ga naar de inlogpagina. Log in met je DigiD om een account aan te maken.

Je bezorgvoorkeuren instellen
Wil je dat we via de brievenbus bezorgen? Of wil je tijdelijk op een ander adres laten bezorgen? Je stelt het zelf snel in.

Medicijnen bestellen
Klik op 'Bestellen' en upload een foto van het recept of etiket op het medicijndoosje om jouw medicijnen te bestellen.

Medicijn opnieuw bestellen
Ga naar 'Medicijnen' en klik op 'Bekijk/opnieuw bestellen' bij het medicijn dat je opnieuw wilt bestellen.

Medicijnen automatisch herhalen
Zet de herhaalservice aan via het medicatieoverzicht en ontvang elke 3 maanden automatisch een nieuwe voorraad van je langdurige medicijnen.

Iemand machtigen
Ga via 'Account' naar 'Iemand machtigen' om een naaste te machtigen. Of laat je machtigen en regel de medicatie voor een ander.

Kind toevoegen
Alle medicijnen van je gezin in één app inzien en beheren? Ga via ‘Account’ naar ‘Kind toevoegen’ om je kind toe te voegen. Wissel via ‘Account’ bovenaan tussen het profiel van jezelf en dat van je kind. Dit kun je voor meerdere kinderen doen.

BijsluiterPlus bekijken
Met BijsluiterPlus heb je alle bijsluiters, instructievideo's en meer informatie over jouw medicatie altijd bij de hand. Ga in je account naar 'Medicijnen' en 'Bekijk/opnieuw bestellen' bij het medicijn dat je wilt bekijken.

Wij zijn altijd dichtbij
Krijg je medicijnen voor het eerst? Dan bellen we je om het gebruik ervan door te spreken. Hierna nog vragen? Wij zijn er voor je via telefoon, e-mail en chat. Neem contact op en we kijken met je mee.
Veelgestelde vragen
Over een Nationale Apotheek-account

Wat kan ik allemaal doen met een Nationale Apotheek-account?
Met een Nationale Apotheek-account regel jij makkelijk je medicijnen waar en wanneer het jou uitkomt. Concreet betekent dat:
Veilig inloggen met DigiD.
Altijd jouw medicatieoverzicht bij de hand.
Medicijnen bestellen, wijzigen of herhalen.
Medicijnen bestellen via een foto van het recept of het etiket op het medicijndoosje.
Voorkeuren instellen voor de bezorging van jouw medicijnen.
Automatische herhaalservice per medicijn aan- of uitzetten.
In één account medicijnen regelen voor je hele gezin.
Iemand machtigen om jouw medicijnen te beheren.
Bijsluiters, instructievideo's en meer informatie over jouw medicijnen bekijken.
Ik sta al ingeschreven bij Nationale Apotheek. Moet ik me nogmaals inschrijven voor de app?
Je hoeft je niet nogmaals in te schrijven bij Nationale Apotheek, maar je moet wel eenmalig een account aanmaken om de Nationale Apotheek-app te gebruiken. Download de app, maak een account aan, vul je contactgegevens en voorkeuren in om jouw app-account compleet te maken.
Hoe maak ik een nieuw account aan?
Doorloop de onderstaande stappen om een Nationale Apotheek-account aan te maken:
Ga naar de inlogpagina.
Log in met je DigiD om een account aan te maken. Heb je nog geen DigiD? Vraag deze dan direct aan op de website van DigiD.
Vul je contactgegevens in.
Vul je voorkeuren in.
Klik in de laatste stap op 'Afronden' en je account is gemaakt.
Goed om te weten: het is ook mogelijk om via de Nationale Apotheek-app een account te maken of in te loggen. Download de app hier.
Ik krijg de melding dat mijn e-mailadres al in gebruik is bij het aanmaken van een nieuw account. Wat nu?
Dan bestaat er al een account met jouw e-mailadres. Het is helaas niet mogelijk om meerdere accounts met hetzelfde e-mailadres te hebben. Wil je je e-mailadres voor je eigen account gebruiken, maar is het al in gebruik bij een ander account? Neem dan contact met ons op.
Wat kan ik met het medicatieoverzicht?
In het medicatieoverzicht van je Nationale Apotheek-account zie je al jouw medicijnen in één overzicht. Op deze manier heb je de namen van de medicijnen die je gebruikt altijd bij de hand. Dit is handig bij een ziekenhuisopname of een bezoek aan je (huis)arts. Onder 'Historie' vind je alle medicijnen die tot 15 maanden geleden aan jou zijn voorgeschreven. Ook deze medicijnen kun je opnieuw aanvragen, automatisch laten herhalen of wijzigen.
Ik zie mijn medicijnen niet in mijn account. Wat gaat er mis?
Zodra je je bij Nationale Apotheek hebt ingeschreven, controleren wij jouw inschrijving. Binnen één werkdag zijn jouw gegevens zichtbaar in je account. Jouw profiel moet dan natuurlijk wel compleet zijn. Zie je nog steeds geen medicatie, dan kan het zijn dat jouw vorige apotheek jouw medicatiegegevens niet openbaar heeft gemaakt voor andere apotheken. Je kunt die apotheek vragen jouw gegevens te delen via het Landelijk Schakelpunt.
Hoe vraag ik nieuwe medicijnen aan via mijn Nationale Apotheek-account?
De makkelijkste manier om jouw medicijnen te bestellen bij Nationale Apotheek, is om jouw (huis)arts te vragen recepten direct naar ons te sturen. De gegevens die jouw voorschrijver hiervoor nodig heeft, vind je in je Nationale Apotheek-account bij 'Home' onder 'Mijn apotheek'.
Heb je zelf het recept meegekregen? Ga in je Nationale Apotheek-account naar 'Bestellen' en upload een foto van het recept.
Ik wil mijn medicijnen opnieuw bestellen. Hoe doe ik dat via mijn Nationale Apotheek-account?
In het medicatieoverzicht van je Nationale Apotheek-account bekijk je al jouw medicijnen en bestel, herhaal of wijzig je deze indien nodig. Bekijk bij 'Medicijnen' welk medicijn je opnieuw wilt bestellen en ga naar 'Bekijk/opnieuw bestellen'. Je hebt hier ook de mogelijkheid om de herhaalservice aan te zetten. Hiermee worden jouw medicijnen elke 3 maanden automatisch herhaald en thuisbezorgd.
Onder 'Bestellen' kun je medicijnen opnieuw aanvragen door een foto van het etiket op het medicijndoosje te uploaden.
Wij vragen, als dat nodig is, het recept opnieuw aan bij je (huis)arts en houden je op de hoogte van de bezorging van jouw medicijnen.
Hoe wijzig ik mijn medicijnen via mijn Nationale Apotheek-account?
In het medicatieoverzicht van je Nationale Apotheek-account bekijk je al jouw medicijnen en bestel, herhaal of wijzig je deze indien nodig. Bekijk bij 'Medicijnen' welk medicijn je wilt wijzigen en ga je naar 'Bekijk/opnieuw bestellen'. Klik onderaan op 'Wijziging doorgeven'. Geef in het opmerkingenveld aan wat er gewijzigd moet worden en klik op 'Versturen'. We controleren je verzoek zo snel mogelijk. Zodra wij de wijziging hebben verwerkt, wordt jouw medicatieoverzicht in je Nationale Apotheek-account aangepast.
Kan ik iemand anders machtigen om mijn medicijnen te regelen?
Ja, dat is mogelijk. Een gemachtigde heeft volledige toegang tot jouw account en kan namens jou bestellingen plaatsen bij Nationale Apotheek. Ga in de Nationale Apotheek-app naar 'Account' en dan naar 'Iemand machtigen'. Vul de velden in en klik op 'Gemachtigde uitnodigen'. De gemachtigde ontvangt een uitnodiging op het e-mailadres dat je hebt ingevuld.
Let op: de persoon die je wilt machtigen heeft ook een Nationale Apotheek-account nodig.
Via 'Account' kan de gemachtigde jouw naam selecteren en je account namens jou gebruiken. Je kunt de machtiging op elk gewenst moment weer intrekken.
Lees meer over hoe je iemand kunt machtigen.
Ik wil iemand machtigen. Moet die persoon ingeschreven staan bij Nationale Apotheek?
Ja. De persoon die je wilt machtigen moet een eigen Nationale Apotheek-account hebben. Ook al heeft deze persoon zelf geen medicatie nodig.
Wil de gemachtigde ook zijn eigen medicijnen in zijn account zien? Dat wordt zichtbaar wanneer de gemachtigde zijn inschrijving compleet maakt.
Lees meer over hoe je iemand kunt machtigen.
Ik wil mijn account laten verwijderen. Wat moet ik doen?
Ik heb nog wel toegang tot mijn account
Ga dan via 'Account' naar 'Persoonlijke gegevens' en 'Account verwijderen'.
Ik heb geen toegang meer tot de app
Neem dan contact met ons op. Bel naar 085 808 53 17 of stuur een e-mail naar info@nationale-apotheek.nl. Ook kun je met ons chatten met de rode knop rechtsonder op de website. Wij zorgen ervoor dat je account verwijderd wordt.
Let op: als je account is verwijderd, kun je geen gebruik meer maken van de Nationale Apotheek-app.