• Voor 17.00 uur besteld, volgende werkdag verzonden
  • Gratis thuisbezorgd
  • Beoordeeld met een 8,1 op ZorgkaartNederland
  • Aanbevolen door VGZ en Zilveren Kruis
Voor 17.00 uur besteld, volgende werkdag verzonden

Inschrijven

Neem de controle over jouw medicijnen en beslis zelf welke medicijnen je door welke apotheek wilt laten leveren. De keuze is aan jou, want je mag altijd bij meerdere apotheken ingeschreven staan. Er zijn twee manieren om je in te schrijven bij Nationale Apotheek: via de app of via het online inschrijfformulier.

Download de appOnline inschrijfformulier
Zo werkt inschrijven bij Nationale Apotheek.

Hoe schrijf ik me in?

Via de app (meest gekozen)

  1. Download de Nationale Apotheek-app.

  2. Log in met je DigiD om een account aan te maken. Heb je nog geen DigiD? Vraag deze dan direct aan op de website van DigiD.

  3. Vul je contactgegevens en voorkeuren in en klik op 'Afronden'.

  4. Je ontvangt uiterlijk binnen één werkdag een uitnodiging per e-mail voor een intake.

Het inschrijven via de app heeft een aantal belangrijke voordelen. Bekijk ze hieronder.

Via de website

  1. Ga naar het online inschrijfformulier op de website.

  2. Vul het formulier in en klik op ‘Verzenden’.

  3. Je ontvangt uiterlijk binnen één werkdag een uitnodiging per e-mail voor een intake.

Ontdek de voordelen van de Nationale Apotheek-app

Medicatieoverzicht

Jouw medicatieoverzicht altijd bij de hand. Bekijk, bestel, wijzig en herhaal je medicijnen waar en wanneer het jou uitkomt.

Recepten uploaden

Bestel medicijnen door een foto van het recept of het etiket op het medicijndoosje te uploaden.

BijsluiterPlus

Bekijk de bijsluiters, instructievideo's en meer informatie over jouw medicijnen.

Herhaalservice

Zet de automatische herhaalservice makkelijk aan en uit in het medicatieoverzicht.

Machtigen

Laat je machtigen en regel medicijnen voor een ander.

Kind toevoegen

Regel de medicijnen voor je hele gezin via één app-account.

textintroductionright

Twijfel je nog?

Je mag bij meerdere apotheken ingeschreven staan. Probeer het dus vrijblijvend.

Dit kun je verwachten na je inschrijving

Intake

Na jouw inschrijving, ontvang je binnen één werkdag een uitnodiging per e-mail voor een intake. Met de intake krijgen we inzicht in jouw medicijngebruik. Kies zelf wanneer je gebeld wilt worden voor een persoonlijke intake. Of vul het online intakeformulier in.

Is de intake afgerond? Dan ben je klaar om medicijnen te bestellen bij Nationale Apotheek.

Medicijnen bestellen

Vraag jouw (huis)arts om het recept naar ons te sturen of bestel je medicijnen zelf. Upload een foto van het recept of het etiket op het medicijndoosje in de Nationale Apotheek-app of mail het naar ons. Je mag ons ook altijd bellen om medicijnen te bestellen. Of gebruik de chatfunctie op onze website.

Bestel je een medicijn voor het eerst? Dan bellen we je om uitleg te geven over het gebruik ervan en beantwoorden we al jouw vragen.

Bezorging

Bezorging via Nationale Apotheek is altijd gratis. Voor 17.00 uur besteld, is de volgende werkdag verzonden. De meeste medicijnen worden, als het past en mag van jou, via de brievenbus geleverd. Je volgt je pakket via de PostNL-app of via de track & trace-code die je per e-mail van PostNL ontvangt.

Via de Nationale Apotheek-app kun je makkelijk medicijnen regelen voor je kind of een ander.

Medicijnen regelen voor een ander?

Met de Nationale Apotheek-app kun je makkelijk medicijnen regelen voor je kind of een ander. Laat je machtigen en bekijk, bestel, wijzig en herhaal medicijnen voor de ander. Of voeg een kind toe aan je eigen account om de medicijnen van je kind te regelen. Lees meer over hoe je dit kunt doen via de Nationale Apotheek-app.

Medicijnen regelen voor een ander

Veelgestelde vragen

Over inschrijven bij Nationale Apotheek

Bekijk de veelgestelde vragen over inschrijven, neem gerust contact op en schrijf je in bij Nationale Apotheek.

Hoe schrijf ik me in bij Nationale Apotheek?

Er zijn 2 manieren om je in te schrijven bij Nationale Apotheek: via de app of via het online inschrijfformulier op de website. Het inschrijven via de app heeft een aantal belangrijke voordelen:

  • Je hebt je medicatieoverzicht altijd bij de hand.

  • Je regelt medicijnen waar en wanneer jou het uitkomt.

  • Je bestelt medicijnen door een foto van het recept of het medicijndoosje te uploaden.

  • Je bekijkt bijsluiters, instructievideo's en meer informatie over jouw medicijnen.

  • Je kunt de automatische herhaalservice aan- en uitzetten.

  • Je kunt iemand anders jouw medicijnen laten regelen door iemand te machtigen.

  • Je kunt de medicijnen regelen van je hele gezin via één app-account.


Het is ook mogelijk om (herhaal)medicijnen te bestellen zonder de Nationale Apotheek-app. Neem hiervoor contact met ons op via telefoon, e-mail of chat.

Lees meer over de app

Is het mogelijk om bij meerdere apotheken ingeschreven te staan?

Het is altijd mogelijk om bij meerdere apotheken tegelijkertijd ingeschreven te staan. Je hebt zelf een vrije keuze bij welke apotheek je welke medicijnen wilt bestellen. Kies bijvoorbeeld een online apotheek zoals Nationale Apotheek om jouw herhaalmedicatie makkelijk thuis te laten bezorgen. Zorg er wel voor dat je beide apotheken toestemming geeft om een volledig overzicht van jouw gegevens met elkaar te delen. Alleen op die manier kunnen de apothekers jouw veiligheid goed bewaken. Lees meer over toestemming geven voor het delen van gegevens via het Landelijk Schakelpunt.

Kan ik mijn gezinsleden ook inschrijven?

Ja hoor. De makkelijkste methode om medicijnen voor je kind te regelen is via de Nationale Apotheek-app.

Hoe je medicijnen voor je kind regelt via onze app hangt af van de leeftijd van je kind. Is je kind jonger dan 16 jaar? Dan zijn er twee manieren om een account voor je kind aan te maken. Je kunt je kind toevoegen aan je eigen account. In dit geval heeft je kind geen DigiD nodig. Of je kunt een account aanmaken voor je kind met de DigiD van je kind. Is je kind 16 jaar of ouder? Dan heeft je kind een eigen account nodig en dus ook een DigiD.

Lees meer over hoe je medicijnen regelt voor je kind

Hoe weet mijn huisarts dat ik bij Nationale Apotheek ingeschreven ben?

Jij schrijft je in en wij regelen de rest. We nemen contact op met je huisarts om aan te geven dat je bij Nationale Apotheek ingeschreven staat. Het is mogelijk dat je huisarts en/of apotheek contact met je opneemt om je inschrijving bij Nationale Apotheek te bevestigen. Je huisarts stuurt recepten voortaan makkelijk door naar onze apotheek. De keuze bij welke apotheek je jouw medicijnen wilt laten leveren blijft altijd bij jou.

Welke informatie wordt er bij mijn inschrijving gevraagd?

Bij je inschrijving vragen we de volgende informatie:

  • Je persoonlijke gegevens, zoals je naam, geboortedatum en burgerservicenummer (BSN), zodat we rechtstreeks bij je zorgverzekeraar kunnen declareren.

  • Je contactgegevens, zoals e-mailadres, telefoonnummer en adres, zodat we je kunnen bereiken en je medicatie kunnen bezorgen.

  • Je medicijngebruik, zodat we je gerichter van dienst kunnen zijn.

  • Je voorkeuren voor bezorging.

  • Je toestemming voor het Landelijk Schakelpunt (LSP), zodat we je medicatie kunnen bewaken.

Waarom moet ik toestemming geven voor het Landelijke Schakelpunt (LSP)?

Toestemming geven voor het Landelijk Schakelpunt is altijd onderdeel van jouw inschrijving bij Nationale Apotheek. Om jouw veiligheid te garanderen, zijn wij verplicht te controleren of de voorgeschreven geneesmiddelen bij jou passen en of je ze veilig kunt gebruiken. Om jouw medicatie goed te bewaken moeten we jouw medische gegevens kunnen bekijken. Dat doen wij via het Landelijk Schakelpunt (LSP).  

Lees meer over het Landelijk Schakelpunt (LSP)

Stap ik automatisch over als ik me inschrijf bij Nationale Apotheek?

Nee, je stapt niet automatisch over. Je kunt gewoon bij je huidige apotheek ingeschreven blijven staan. Het is namelijk mogelijk om bij meerdere apotheken tegelijkertijd ingeschreven te staan.

Ben jij overtuigd dat Nationale Apotheek de beste keuze is voor jou en wil je volledig overstappen naar onze apotheek? Dan kun je gebruikmaken van onze overstapservice. We helpen je graag met het overnemen van diensten zoals een medicijnrol en/of herhaalservice vanuit je huidige apotheek. Ook nemen we contact op met je huisarts om aan te geven dat je ingeschreven staat bij Nationale Apotheek. Op deze manier zorgen we ervoor dat de huisarts jouw recepten voortaan direct door kan sturen naar onze apotheek.

Hoe kan ik mij uitschrijven?

Jammer dat je je wilt uitschrijven. Je kunt een e-mail sturen naar info@nationale-apotheek.nl met daarin je verzoek en in ieder geval je naam en geboortedatum of BSN.