Esther Hartsink

Esther Hartsink - farmaceutisch procesmanager bij Nationale Apotheek

"We willen echt de tijd nemen voor mensen en het vertrouwen uitstralen dat wij het gaan oplossen voor ze”

Door het enthousiast aanpakken van nieuwe kansen en leermomenten heeft Esther steeds verder kunnen groeien vanuit haar opleiding als apothekersassistente.

Door het enthousiast aanpakken van nieuwe kansen en leermomenten heeft Esther steeds verder kunnen groeien vanuit haar opleiding als apothekersassistente. Ze is jarenlang teamleider in de zorg geweest, waaronder zo'n 15 jaar in een verpleeghuis met mensen met dementie. Hierna heeft ze de overstap naar de apotheekwereld gemaakt. Een aantal apotheken en teams verder en met een bak aan ervaring zit ze helemaal op haar plek als farmaceutisch procesmanager bij Nationale Apotheek.  

Het leukste aan haar werk? De afwisseling! Als een echte doener ondersteunt ze het team van klantadviseurs en apothekersassistenten, worden processen verbeterd, projecten gestart, vacatures uitgezet en pakt ze ook operationele taken op. Met een speciale focus voor klanten met endo-medicatie, zorgt Esther er graag voor dat iedereen die contact legt met Nationale Apotheek alle tijd en aandacht krijgt.  

"Ik weet als geen ander hoe iemand met een endocriene aandoening zich kan voelen en hoe belangrijk goede informatie bij geneesmiddelen is. Het is van groot belang dat alle medewerkers worden getraind op dit vlak. Dit wordt niet beperkt tot onze farmaceutische klantadviseurs, maar ook al onze klantadviseurs worden hierbij betrokken. Juist zij vangen vaak de eerste vragen op van de klant. Daar begint onze service."

Esther Hartsink helpt als farmaceutisch procesmanager graag alle klanten en collega's van Nationale Apotheek.

Werken bij een online apotheek had Esther van tevoren nooit zelf verzonnen. Haar werkgever zag haar werkervaring en toewijding en gaf Esther de kans om door te groeien. Erop terugkijkend is dit wel iets wat ze al veel eerder had willen doen. Bij Nationale Apotheek werken we online en ook hier kun je al je kennis en servicegerichtheid kwijt. 

“Ik merk eigenlijk dat wij hier als online apotheek toch stiekem meer informatie en aandacht geven dan dat je dat aan de balie deed. Wij hebben contact met de klant als ze in hun eigen omgeving zijn. Vanuit huis luistert niemand mee en wij ontzorgen waar we kunnen. Het is een totaal andere dynamiek. Als ik dat had geweten dan was ik hier zeker al veel eerder gaan werken.” 

"Wij ontzorgen waar we kunnen. Het is een totaal andere dynamiek."

Je ziet door de jaren heen alles steeds sneller worden en ook steeds meer dingen worden online geregeld. Bij Nationale Apotheek is beeldbellen nu onderdeel van het werk. Onze klanten blijven veilig in hun vertrouwde omgeving en hoeven niemand thuis te ontvangen of naar de apotheek te komen. Via een videoverbinding kunnen we toch op een hele persoonlijke manier contact leggen en uitleg geven over medicijnen. 

"Wij hebben toppers van klantadviseurs die alle telefoontjes, mails en chats vastleggen zodat wij een compleet beeld hebben van de klant."

Esther is erg trots op hoe snel Nationale Apotheek is gegroeid en hoe flexibel en enthousiast ons team is. Voor de toekomst wil ze de kwaliteit van onze zorg hooghouden en het team blijven inspireren om empathisch te zijn naar onze klanten.

“Je proberen te verplaatsen in de ander en goed uitleggen wat iets inhoudt, hoe wij werken en wat er allemaal kan. We willen echt de tijd nemen voor mensen en het vertrouwen uitstralen dat wij het gaan oplossen voor ze.” 

Met het organiseren van trainingen, voeren van werkoverleg en door collega's in hun kracht te zetten, blijft Esther de farmaceutische processen binnen Nationale Apotheek steeds verder verbeteren.