Bedankt, jouw belafspraak is ingepland

We bellen je op het door jou gekozen tijdstip om al je vragen te beantwoorden

Veelgestelde vragen

Over medicijnen via Nationale Apotheek

Over medicijnen via Nationale Apotheek

Ja, wij leveren alle geneesmiddelen. Dus bijvoorbeeld ook spoedmedicatie, medicijnrollen en medicijnen die altijd gekoeld moeten worden. Hier hebben wij speciaal transport voor. Vraag jouw arts de recepten digitaal naar ons te sturen. Dan heb jij er geen omkijken naar. Heb je zelf het originele recept ontvangen? Lees hier hoe je het recept kunt insturen.

Je krijgt van ons betrouwbare en praktische informatie over gebruik van het medicijn, hoe snel het effect heeft en over de eventuele bijwerkingen. Meestal doen we dat op papier, maar soms bellen we je om de medicatie door te spreken.

Ja. Kijk hier voor meer informatie.

Ja. Bij receptplichtige medicatie controleren wij, net als de apotheek bij jou om de hoek, of het middel veilig is voor je. Gaat het middel samen met je aandoening en met je andere medicijnen? Je krijgt van ons betrouwbare en praktische informatie over gebruik van het medicijn, hoe snel het effect heeft en over de eventuele bijwerkingen. Heb je nog vragen? Bel, mail of chat met ons. Wij zijn er voor jou.

Als we jouw toestemming hebben voor het Landelijk Schakelpunt (LSP), dan halen we daar jouw medicatiedossier op. Jouw medicatieoverzicht wordt dan ook zichtbaar in de app.

Wordt er geen medicatieoverzicht in jouw app getoond, en gebruik je wel medicatie, dan heeft jouw oude apotheek jouw medicatiegegevens niet opengesteld in het LSP. Neem contact op met jouw oude apotheek en geef hen toestemming voor het LSP.

Wil je geen toestemming geven voor het LSP, dan vragen we je om bij je oude apotheek een medicatieoverzicht op te vragen en dit te (laten) mailen naar medicatie@nationale-apotheek.nl. Het is anders niet mogelijk de app te gebruiken, omdat we geen toestemming hebben om jouw medicatiegegevens te tonen in de app.

Mijn vraag staat hier niet bij