Zorg met aandacht, ook als je een klacht hebt
Bij Nationale Apotheek staan kwaliteit van zorg en tevredenheid van onze cliënten centraal. Toch kan het voorkomen dat je niet helemaal tevreden bent over onze dienstverlening. Op grond van de Wet kwaliteit, klachten en geschillen zorg (Wkkgz) hebben wij een duidelijke en toegankelijke klachtenregeling. We gaan zorgvuldig en vertrouwelijk om met je klacht en zien dit als een kans om onze zorg verder te verbeteren.
Bespreken van je klacht
Gaat er toch iets niet naar wens? Laat ons dit gerust weten en bespreek dit in eerste instantie met de medewerker of apotheker die direct bij je zorg betrokken is. Vaak kan een gesprek al snel tot een oplossing leiden. Hiervoor kun je telefonisch contact met ons opnemen of mailen naar: klacht@nationale-apotheek.nl.
Wat gebeurt er als ik mijn klacht heb ingediend?
Nadat je je klacht hebt ingediend, ontvang je binnen 5 werkdagen een bevestiging. Wij onderzoeken de klacht zorgvuldig en streven ernaar om binnen 6 weken een schriftelijke reactie te geven, conform de Wkkgz. Indien meer tijd nodig is, laten we je dit zo snel mogelijk weten.
Onafhankelijke klachtenfunctionaris
Kom je er niet uit met de apotheek of bespreek je de klacht liever niet met de medewerker zelf? Dan kun je terecht bij onze onafhankelijke klachtenfunctionaris. Deze functionaris luistert, denkt met je mee en behandelt je klacht altijd neutraal. Alles wat je vertelt, blijft vertrouwelijk. Samen zoeken jullie naar een passende oplossing.
Een klachtenfunctionaris:
Biedt gratis ondersteuning bij het verwoorden en indienen van de klacht
Bemiddelt tussen jou en onze organisatie
Werkt onafhankelijk en vertrouwelijk
Je kunt contact opnemen via apotheek@quasir.nl.
Geschillencommissie Openbare Apotheken
Wanneer wij er samen niet uitkomen of je niet tevreden bent met de uitkomst van de klachtenbehandeling, kun je de klacht voorleggen aan een door de Wkkgz erkende onafhankelijke geschilleninstantie waarbij wij zijn aangesloten. Deze geschilleninstantie kan een bindend oordeel geven en, indien van toepassing, een schadevergoeding toekennen.
Je kunt terecht bij:
Stichting Klachten & Geschillen Eerstelijnszorg (SKGE)
Tel: 088 0229100
Mail: info@skge.nl
Leren en verbeteren
Wij zien elke klacht als een waardevolle mogelijkheid om onze zorgverlening te verbeteren. We registeren al onze klachten en evalueren maandelijks. Zo kunnen we waar nodig maatregelen nemen om de kwaliteit van zorg te optimaliseren.