Afleveren

Afleveren

Wat is de levertijd?

Onze servicelevel garandeert voor normale leveranties dat 90% van de bestellingen in 2 werkdagen ter verzending aangeboden worden. In de praktijk worden 85% van de bestellingen in 1 werkdag door ons verwerkt en ter versturing aangeboden.
LET OP: Dit geldt niet voor leveringen van anticonceptie via de Pilexpress, Stoppen met Roken medicatie via het SMR programma en gratis condoomleveranties via de verzekeringsprogramma's. Hierbij bedraagt de standaard levertermijn 1 week.
Hierbij moet uw wel rekening houden met het feit dat wij Medicijnen op recept pas na ontvangst van het (geldige) recept mogen leveren. Onze service level geldt vanaf moment van binnenkomst van dit geldige recept.
Een geldig recept is een origineel recept van uw arts dat via de post bij ons binnen komt, of een rechtstreeks door de arts aan ons gestuurd recept. De arts kan dit electronisch of via de fax doen. Let op: u kunt het recept niet zelf faxen, dan is het niet geldig. Heeft u met spoed medicijnen nodig, dan adviseren wij u van de lokale apotheek gebruik te maken.

 

Ik heb snel medicijnen nodig

In sommige gevallen kunnen wij uw bestelling dezelfde dag nog versturen. Dan heeft u het normaliter de volgende dag in huis. In 85% van de gevallen verwerken wij het recept in 1 werkdag. Houdt u daar dus rekening mee.
Deze leverduur bestaat uit de tijd benodigd om het recept bij ons te krijgen plus de verwerkingdtijd van uw recept binnen de apotheek en de tijd die de aflevering zelf kost.
Wanneer u sneller uw medicijnen nodig heeft, stuur dan een email naar klantenservice@nationale-apotheek.nl Vermeldt in die email altijd een telefoonnummer waar wij u kunnen bereiken. Wij zullen dan trachten samen met u tot een oplossing te komen om sneller uw medicatie te verkrijgen. Voor spoedmedicatie kunt u het beste gebruik maken van de lokale apotheek of de dichts bijzijnde (ziekenhuis) politheek.

 

Waarom hebben sommige programma's afwijkende levertijden?

De verschillende programma's die wij specifiek voor de verzekeraars uitvoeren, zoals anticonceptie leveranties via de Pilexpress, gratis condoomacties voor de verschillende verzekeraars en Stoppen met Rokken programma's kennen een afwijkende levertermijn.
Deze leveranties zijn per definitie niet spoedeisend, daar deze programma's voor 1 jaar gelden en ingeregeld moeten worden bij verschillende partijen. Vandaar dat een levertermijn van 1 week door de verzekeraar acceptabel geacht wordt. Hierdoor zijn wij in staat om dit efficienter voor de verzekeraar uit te voeren.
Levert dit voor u problemen op, dan kunt u contact opnemen met onze klantenservice via klantenservice@nationale-apotheek.nl en zullen wij een oplossing voor u proberen te verzorgen. Vermeld in uw email altijd uw naam, geboortedatum en een telefoonnummer waar we u kunnen bereiken.

 

Levert u ook afwijkende verpakkingsgroottes of baxtering?

Nee, wij leveren geen baxtering (pillen op rol of in dagverpakking) en geen aangebroken verpakkingen. Onze apotheek is niet ingericht op baxtering. 

Wij leveren enkel standaard verpakkingen. Dit omdat het aanbreken van verpakkingen en het ompakken daarvan allerlei extra kosten met zich meebrengt m.b.t. opnieuw verpakken, hychiënische eisen, restanten die overblijven en de wettelijke voorschriften dat elke verpakking een eigen bijsluiter moet hebben. Door deze extra handling en kosten zouden de prijs die u moet betalen voor een aangebroken (kleinere) verpakking groter worden dan de kosten van de standaard verpakking. Vandaar dat wij enkel standaard verpakkingen leveren.

 

Kan ik zelf het afleveradres kiezen ?

Ja, dat kunt u per verzending aangeven. U kunt uw medicatie bijvoorbeeld op uw werk laten afleveren. U kunt de bestelling echter niet op een postbusadres laten afleveren.
Houdt u er rekening mee, dat op een ingestuurd recept een adres van u staat. In principe worden de medicijnen verstuurd naar het adres dat op dit recept vermeld staat. Wilt u dit niet, vermeldt dit dan op het recept of stuur een email met uw naam en geboortedatum naar klantenservice@nationale-apotheek.nl met instructies voor de levering.

Van wie krijg ik geleverd

U krijgt uw medicijnen geleverd door:
De Nationale Apotheek B.V.
ingeschreven in de Kamer van Koophandel midden Nederland
onder dosiernummer 50996266
Onze AGB zorgverlenerscode is 020 10518

Vestigingsadres:
Energieweg 4
3641 RT Mijdrecht

Verantwoordelijke apotheker is:
Jesper Spoelder
AGB zorgvelenerscode 02 078098

U krijgt uw medicatie toegestuurd in de vertrouwde Nationale-Apotheek.nl doosjes. Indien mogelijk via de brievenbus en anders via GLS pakketpost.

Hoe krijgt u de medicijnen toegestuurd?

De Nationale Apotheek levert indien mogelijk via brievenbus post. Hiertoe maakt zij gebruik van PostNL Postbezorging. De standaard overkomstduur daarvan is 1 werkdag. U krijgt uw medicijnen toegestuurd in een speciaal ontwikkelde, door de inspectie goedgekeurde stevige verzenddoos, die niet gemakkelijk door kinderen of huisdieren is open te krijgen. U hoeft daar dus niet voor thuis te blijven.

Wanneer de medicijnen niet geschikt zijn om door de brievenbus te leveren, maken wij gebruik van GLS pakketservice. Zij leveren van maandag tot en met zaterdag de pakketten bij uw thuis. Ook hier is de standaard overkomstduur 1 werkdag. Standaard wordt er niet bij de buren geleverd, maar als u daar geen bezwaar tegen heeft, kan dat wel.

Indien GLS pakketservice u niet thuis aantreft, zal zij een kaart achterlaten met daarop instructies hoe te handelen. U kunt zelf een 2de afleverpoging afspreken. Ook kunt u afspreken dat u de medicijnen bij een afleverpunt van GLS ophaalt. 

Wanneer u ingeschreven bent via onze website bij de apotheek, zult u de dag dat wij uw pakket versturen een email krijgen met informatie over uw zending. Hiermee kunt u de zending volgen.En indien gewenst het aflevermoment of het afleveradres aanpassen. Bij brievenbus leveringen krijgt u geen email.